Strefa zgniotu pojazdu

48Każdy pojazd zanim zostanie dopuszczony do sprzedaży przechodzi serię testów. Są to różne warianty. Od tych na wgniecenia, czy odpadanie elementów plastikowych przy wypadku aż po strefę zgniotu czy bezpieczeństwo osób będących w samochodzie. Jednak zauważyłam, że my jako kierowcy po prostu olewamy takie testy i wiele osób w ogóle nie zwraca na nie uwagę. A przecież to jest wyznacznik naszego bezpieczeństwa, więc jak możemy olewać taką sprawą? Nie powinniśmy. Szczególnie moim zdaniem powinniśmy zwrócić uwagę na strefę zgniotu samochodu. Dlatego, że jeśli dojdzie do zderzenia czołowego, to przecież my jako kierowcy jesteśmy na pierwsze fali i to nasza szkoda będzie największa. Oczywiście w zależności od wielkości samochodu tutaj są różne wartości. Ale nie tylko wielkość jest ważna, ale również sama konstrukcja pojazdu. Od niej również wiele zależy. Oczywiście polecam samochody, których strefa zgniotu kończy się przed kierowcą, a nie na jego kończynach. Bo w ten sposób skazujemy sami siebie na koniec żywota.