Jak powinny działać hamulce, żeby przeszły przegląd techniczny?

54Jak dobrze wiemy, przegląd techniczny samochodu to podstawowa informacja pozwalająca określić sprawdzającemu auto (na przykład funkcjonariuszowi), czy pojazd jest sprawny i czy nadaje się do użytkowania. W czasie takiego przeglądu sprawdzane są wszystkie elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo, a jednym z nich są właśnie hamulce. I na nich się dzisiaj skupimy. Oczywiście tutaj musimy spełnić określone warunki, nie my, a raczej nasz samochód. Po pierwsze sprawne muszą być hamulce robocze i postojowe. Są one sprawdzane na stanowisku rolkowym. Tam wylicza się wskaźnik skuteczności hamowania, a raczej od razu komputer to podaje, także to jest chwila działania i od razu mamy wynik. Wymieniony wcześniej wskaźnik dla hamulca roboczego musi wynosić 50%, natomiast dla postojowego połowę tej wartości, czyli 25%. Patrząc z perspektywy są to tak naprawdę niewielkie wartości, szczególnie te dwadzieścia pięć procent. Jednak tak jest to ustalone. Zwraca się również uwagę na to, żeby różnica pomiędzy intensywnością hamowania na kołach jednej osi nie była większa niż 30%.